چمنزار
آشپزی، نکات خانه داری و موضوعات پراکنده

 

عسل واژه ای عربی است که در فارسی به آن " انگبین " می گویند. 
گذشتگان آن را مظهر پاکی و خلوص و نشانه قدرت می دانستند و در یونان و روم باستان مظهر برکت، عشق و زیبایی بود و مالیات خود را براساس آن می پرداختند. زنبور برای تهیه عسل، شهد گل های مختلف را جمع آوری می کند. جالب است بدانید برای تولید هر کیلوگرم عسل، زنبور باید 2 میلیون بار روی گل ها بنشیند و شهد آن ها را جمع آوری کند. بنابراین تهیه عسل کار بسیار دشواری است و هر زنبور عسل در طول عمر 6 تا 8 هفته ای خود تنها یک قاشق مرباخوری از آن را تهیه می کند.


در کندوی زنبور نوعی عسل هم برای تغذیه ملکه تهیه می شود که " اکسیر طول عمر" نامیده می شود. از آن جا که عسل از شهد گل های مختلف تهیه می شود رنگ آن بستگی به گیاهی دارد که زنبور از آن تغذیه کرده است گذشته از آن شرایط آب و هوایی و جغرافیایی نیز در رنگ و بوی عسل تاثیر دارد. عسل با وجود شیرین بودن اگر به مقدار معینی مصرف شود، برای هر نوع بیماری از جمله دیابت موثر است. 

 
 

فایده دارویی عسل و دارچین :


١ . درمان بیماری قلبی : مخلوطی از عسل و پودر دارچین را تهیه کنید و به جای مربا روی نان قرار دهید و به طور منظم در وعده صبحانه صرف کنید. این روش در کاهش کلسترول، جلوگیری از بروز حمله قلبی، تنفس راحت و تقویت ضربان قلب موثر است. بیماران مبتلا به حمله قلبی نیز با مصرف روزانه این مخلوط از حمله قلبی بعدی درامان خواهند بود. بررسی روی سالمندان در آمریکا و کانادا نشان داده است، با بالا رفتن سن شاهرگ های حیاتی و سیاهرگ ها خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد. عسل و دارچین به شاهرگ ها و سیاهرگ ها قدرتی تازه می بخشد.


٢ . از بین بردن اثر خارش نیش های حشرات : مخلوطی از یک سهم عسل، ٢ سهم آب ولرم و یک قاشق چای خوری پودر دارچین را روی قسمتی از بدن که احساس خارش می کنید، قرار دهید خارش و درد در عرض یک یا ٢ دقیقه فروکش خواهد کرد.


٣ .. درمان التهاب مفصل(آرتریت): روزانه، یک وعده صبح و یک وعده شب، مخلوطی از یک فنجان آب گرم، ٢ قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین مصرف شود. این مخلوط معجزه گر در صورت مصرف به طور منظم آرتریت های مزمن را نیز درمان می کند. بررسی های اخیر روی ٢٠٠ بیماری که قبل از صرف صبحانه از این مخلوط استفاده کردند نشان داد، ٧٣ نفر از آنان در عرض یک هفته کاملا از درد رهایی پیدا کردند و پس از یک ماه بیشتر افرادی که قادر به راه رفتن یا حرکت نبودند، بدون احساس هیچ دردی توانایی راه رفتن و تحرک خود را به دست آوردند.


٤ . جلوگیری از ریزش مو: قبل از دوش گرفتن مخلوطی از مقداری روغن زیتون داغ، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق پودر دارچین را به مدت ٥ تا ١٥ دقیقه روی سر قرار دهید و سپس آن را بشویید.


٥ . از بین بردن عفونت مثانه: ٢ قاشق غذاخوری عسل به همراه یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با مقداری آب ولرم حل کنید و آن را بنوشید. این روش باعث می شود که میکروب های مثانه از بین برود.


٦ . درمان درد دندان: مخلوطی از یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٥ قاشق چای خوری عسل تهیه کنید و روی دندان خراب بمالید. این عمل را ٣ بار در روز تکرار کنید تا درد تسکین یابد.


٧ . کاهش کلسترول: ٢ قاشق غذاخوری عسل را با ٣ قاشق چای خوری پودر دارچین در یک لیوان چای حل کنید و بنوشید. این کار میزان کلسترول خون را طی ٢ ساعت به ١٠ درصد کاهش می دهد.


٨ . درمان سرماخوردگی: به مدت ٣ روز از مخلوط یک قاشق غذاخوری عسل با یک چهارم قاشق چای خوری پودر دارچین استفاده کنید. این روش برای درمان سرفه مزمن و سرماخوردگی و سینوزیت به کار می رود.


٩ . درمان ناباروری: برای برطرف کردن این مشکل، به مردان توصیه می شود ٢ قاشق غذاخوری عسل را قبل از خواب میل کنند.. در کشورهای چین، ژاپن و خاوردور که با مشکل ناباروری مواجه اند، در طول روز مخلوطی از مقداری پودر دارچین و یک دوم قاشق چای خوری عسل را به طور مرتب روی لثه و داخل دهان خود قرار می دهند تا مخلوط حاصل از طریق بزاق وارد بدن شود. زوجی که مدت ١٤ سال بچه دار نمی شدند با شروع مصرف عسل و دارچین پس از مدت کوتاهی صاحب دوقلو شدند.


١٠ . درد معده: مصرف عسل و پودر دارچین علاوه بر درمان درد و نفخ معده، زخم معده را نیز درمان می کند.


١١ . تقویت سیستم ایمنی: استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را از حمله باکتری و ویروس محافظت می کند. دانشمندان دریافتند که عسل دارای مقدار زیادی ویتامین و آهن است.. مصرف مداوم عسل گلبول های سفید خون را تقویت می کند تا بتواند با باکتری ها و بیماری های ویروسی مقابله کند.


١٢ . برطرف کردن سوء هاضمه: قبل از هر وعده غذا، پودر دارچین را روی ٢ قاشق غذاخوری عسل بریزید و میل کنید تا از ترشح اضافی اسید معده رهایی پیدا کنید زیرا این مخلوط غذاهای سنگین را به راحتی هضم می کند.


١٣ . جلوگیری از آنفلوآنزا: دانشمندی در اسپانیا ثابت کرده که مخلوط عسل و دارچین دارای مواد مفید طبیعی است که از میکروب های آنفلوآنزا و سرماخوردگی جلوگیری به عمل می آورد
.


١٤ . افزایش طول عمر: مصرف دائم و مرتب عسل و پودر دارچین مانع پیری زودرس می شود. مخلوطی از ٤ قاشق چای خوری عسل، یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٣ فنجان آب گرم را با هم بجوشانید. سپس مخلوط به دست آمده را ٣ الی ٤ بار در روز به مقدار یک چهارم فنجان میل کنید. این مخلوط علاوه بر طراوت بخشیدن و نرم نگه داشتن پوست از پیری زودرس نیز جلوگیری می کند.


١٥ .برطرف کردن جوش صورت: قبل از خواب مخلوط ٣ قاشق غذاخوری عسل و ١ قاشق چای خوری دارچین را روی جوش ها قرار دهید و روز بعد با آب ولرم بشویید. تکرار روزانه این کار به مدت ٢ هفته، جوش ها را از بین می برد.


١٦ . درمان عفونت های پوستی: قرار دادن مخلوطی به مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین روی قسمت های مختلف پوست، عفونت های پوستی و اگزما را نیز درمان می کند.


١٧ . درمان سرطان: تحقیقات جدید انجام گرفته در ژاپن و استرالیا نشان داده، سرطان های پیشرفته معده و استخوان به طور موفقیت آمیزی درمان شده است. بیماران مبتلا به این سرطان ها ٣ بار در روز و به مدت ٣ ماه یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری دارچین را مخلوط و مصرف

می کنند.


١٨ . از بین بردن خستگی مفرط: مصرف نصف قاشق غذاخوری عسل و مقداری پودر دارچین در یک لیوان آب اول صبح و بعد از ظهر که بدن با افت نشاط روبه رو است طی یک هفته نیروی حیاتی بدن را افزایش می دهد.


١٩ . از بین بردن بوی بد دهان: شما می توانید پس از بیدار شدن از خواب با محلولی از یک قاشق چای خوری عسل، مقداری پودر دارچین و آب گرم غرغره کنید تا در طول روز مشکل بوی بد دهان را نداشته باشید.


٢٠ . مشکل شنوایی: مصرف روزانه مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین در صبح و شب مشکل شنوایی را برطرف می کند.

شایان ذکر است، عسل مورد مصرف باید خام و پاستوریزه نشده باشد.
زیرا که آنزیم های لازم به هنگام عمل پاستوریزه به علت حرارت دیدن از بین می رود

 

 

 

 

این مطالب از طرف داداش ارش

 

[ چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:موضوعات پراکنده, ] [ 15:47 ] [ نرگس محمدامینی ]

 

پائولو کوئیلو را نویسنده عوام یا نویسنده گوگلیست می خوانند چرا که وی طرفدار انتشار نسخه اینترنتی کتاب هایش است و در بین مردم عامه در سراسر جهان شهرت دارد.
وی زندگی و جوانی سختی را پشت سر گذاشته و در حال حاضر کمتر کسی از اهالی کتاب و رمان هستند که نشناسندش. اگرچه منتقدانی هم دارد که کتاب هایش را فاقد ارزش هنری میدانند. اما بی شک جملات سحر انگیزش با وجود ترجمه های ناقص و غیر حرفه ای بر مخاطب ایرانی اثر کرده و طرفداران زیادی دارد و کتاب هایش جزو پرفروش ترین کتابهای 20 سال اخیر است.
آثار کوئیلو به اعتراف خودش، تحت تاثیر شیوه ی زندگی پر فراز و نشیب او بوده است. در برخی از این آثار، زندگی خود را بیان می کند و در برخی دیگر، تاثیراتی را که از آن زندگی گرفته است.
جملات زیر از کتاب "کیمیاگر" پائولو کوئیلو انتخاب شده اند:
 

 
1. بزرگترین دروغ عالم: در مرحله ای از زندگی کنترل آنچه بر سرمان می آید از دستمان خارج می شود و سرنوشت هدایت آن را بر عهده می گیرد.

2. در مرحله ای از زندگی آدمها، هر چیزی روشن و امکان پذیر است. آنها نه از خیالبافی و نه از آرزوی کارهایی که می خواهند در زندگیشان رخ دهد، هراسی ندارند. اما با گذشت زمان، نیرویی مرموز آنها را متقاعد می کند که دسترسی به افسانه شخصی شان غیر ممکن است.

3. هرکس که باشی یا هر کاری که انجام دهی وقتی واقعاً از صمیم قلب چیزی را بخواهی، آنگاه این خواسته تو از روح جهان سرچشمه می گیرد و تو مأمور انجام آن بر روی زمین می شوی.

4. یکنواختی ایام برای آدمها باعث می شود متوجه چیزهای خوبی که هر روز با طلوع خورشید در زندگیشان اتفاق می افتد، نشوند.

5. خداوند برای هرکس در زندگی مسیری قرار داده است که باید آن را طی کند. کافی است نشانه هایی را که خداوند بر سر راهت قرار داده، بخوانی.

6. هرگز قبل از اینکه چیزی را بدست آوری، وعده آن را به کس دیگری نده.

7. همه ی اتفاقات بین طلوع و غروب خورشید رخ می دهد.

8. همه ی آدمها دنیا را همان جور که می خواهند ببینند، می بینند، نه آنجوری که هست.

9. همیشه باید بدانی که چه می خواهی؟

10. چیزهایی هست که از عهده ی آن بر می آییم اما نمی خواهیم آنها را انجام دهیم.

11. گاهی نمی توان مسیر جریان رودخانه را عوض کرد.

12. هرگز از رویاهایت صرف نظر نکن، به دنبال نشانه ها برو...

13. از پیچ و خم های زیادی عبور کرده ایم ولی همواره به سوی مقصد خویش پیش می رویم.

14. از گذشته درس بگیر، در حال زندگی کن و به فکر آینده باش.

15. آدمها از اینکه به دنبال مهمترین رؤیاهایشان بروند می ترسند زیرا احساس می کنند شایسته آن رؤیاها نیستند و قادر نخواهند بود به آنها برسند.

16. همه آنهایی که سعادتمندند خدا را در دل دارند و سعادت در یک دانۀ شن صحرا هم پیدا می شود.

17. سپیده درست بعد از تاریکترین ساعات شب می دمد.

18. اگر بزرگترین گنجهای عالم را در اختیار داشته باشی و از آنها برای دیگران حرف بزنی ، به ندرت حرفت را باور می کنند.

19. وقتی سعی کنیم از اینکه هستیم بهتر باشیم موجودات دور و بر ما هم بهتر می شوند.


[ پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:موغوعات پراکنده, ] [ 8:6 ] [ نرگس محمدامینی ]

اما درباره تفاوت‌هاي ظاهري باتري‌هاي اصل و بدل بايد گفت كه باتري اصل هلوگرامي سه بعدي دارد و کانکتورهاي اتصال دهنده باتري‌هاي اصل به گوشي، برجسته و محکم است که اين وضعيت در باتري‌هاي بدلي مشاهده نمي‌شود.


توجه به ظاهر و قيمت گوشي، معيار مناسبي براي خريد آن نيست و گوشي تلفن همراه بايد متناسب با نياز افراد خريداري شود.

به گزارش ايسنا، آنتن‌دهي نامناسب، خرابي اسپيکر و ميکروفن و به هم ريختگي برنامه‌هاي گوشي‌هاي تلفن همراه، بيش‌ترين دلايل مراجعه مردم به تعميرگاه‌هاي موبايل است.

استهلاک سريع باتري‌هاي برخي از گوشي‌هاي جديد خريداري شده هم از ديگر مشكلات است كه به گفته فعالان بازار گوشي پايين بودن کيفيت برخي باتري‌هاي نو و ورود گوشي‌هاي قاچاق به کشور، از دلايل اصلي مشکلات باتري گوشي‌هاست.

در حال حاضر در بازار برخي گوشي‌ها همراه با گارانتي عرضه نمي‌شوند؛ گوشي‌هاي تلفن همراه بعد از ورود به‌صورت قاچاقي به کشور، به‌صورت قطعات جدا از هم توزيع مي‌شود و به گفته كارشناسان افراد سودجو باتري‌هايي با کيفيت پايين را جايگزين باتري‌هاي اصلي مي‌كنند و در واقع قطعات غير فابريک را در گوشي‌ها کار مي‌گذارند.

اما درباره تفاوت‌هاي ظاهري باتري‌هاي اصل و بدل بايد گفت كه باتري اصل هلوگرامي سه بعدي دارد و کانکتورهاي اتصال دهنده باتري‌هاي اصل به گوشي، برجسته و محکم است که اين وضعيت در باتري‌هاي بدلي مشاهده نمي‌شود.

به تاكيد كارشناسان مردم بايد متناسب با نياز خود به خريد گوشي اقدام كنند و نبايد از دوربين عکاسي و فيلم‌برداري موبايل استفاده بي‌رويه شود و خريد گوشي به دليل بالا بودن کيفيت دوربين آن کار اشتباهي است.

گردآوری : پایگاه اینترنتی پرشین وی


[ دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:موضوعات پرکنده, ] [ 7:48 ] [ نرگس محمدامینی ]

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به شیوه آموزش مصرف شیر در درس «کوکب خانم» که به گفته او قدیمی است، تاکید کرد: اگر این درس را از کتاب درسی مقطع ابتدایی حذف نمی‌کردیم، وزیر بهداشت به ما اعتراض می‌کرد.

گردآوری : پایگاه اینترنتی پرشین وی

[ سه شنبه 20 تير 1391برچسب:موضوعات پرکنده, ] [ 13:16 ] [ نرگس محمدامینی ]

سیر علاوه بر اینکه طعم دهنده خوبی برای انواع غذاها محسوب می شود دارای خواص درمانی مفیدی نیز هست. سه مورد از خواص درمانی سیر عبارتند از:


1-
سرماخوردگی را درمان می کند

به عقیده پژوهشگران امکان ابتلا به سرماخوردگی معمولی در افرادی که روزانه مقداری سیر مصرف می کنند بسیار کمتر از سایر اشخاص است. سیر خام دارای فیتوکمیکال هایی است که می توانند به از بین بردن باکتری ها و ویروس های بیماری زا کمک کنند.

2- سطح کلسترول را کاهش می دهد

به گزارش پرشین وی ، طی نتایج حاصله بیش از 12 تحقیق منتشره ، اشکال مختلف سیر ( خام ، پخته ، سرخ شده و...) سطح کلسترول را به میزان قابل توجهی پایین می آورند. از این رو می توان نتیجه گیری کرد که سیر درمانگر خوبی برای فشار خون بالا و بیمارهای قلبی است.

3- مقاومت بدن را بالا می برد.

طی بررسی های دقیق صورت گرفته ، سیر منبع خوبی از انرژی بوده که موجب تقویت نیروی جسمی شده و استقامت بدن را افزایش می دهد. اگر روزانه به مقدار کم ، سیر بخورید در دراز مدت شاهد افزایش استقامت و نیروی بدنی خود خواهید شد.

اختصاصی گروه سلامت پرشین وی

www.persianv.com/pezeshk 

 

 

[ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:موضوعات پراکنده, ] [ 15:27 ] [ نرگس محمدامینی ]

گوجه‌فرنگی‌ها، دارای مقدار کمی کالری بوده و به خصوص اگر خوب رسیده باشند از خواص تغذیه‌ای فراوانی برخوردار خواهند بود.

برای مثال مقدار بتاکاروتن موجود در گوجه‌فرنگی‌های قرمز و کاملا رسیده حدود 4 برابر گوجه‌فرنگی‌های نرسیده است.گوجه‌فرنگی‌ها منبع خوبی از ویتامین‌های C و K ، کاروتن‌ها (بخصوص لیکوپن) و بیوتن هستند.

آن‌ها همچنین سرشار از ویتامین B6 ، نیاسین، اسید فولیک، فیبر و اسید پانتوتنیک هستند. این سبزی به خاطر داشتن مقدار فراوان لیکوپن، فواید بسیاری برای سلامتی انسان دارد.

نتایج بررسی‌ها حاکی از آن هستند که کاروتن قرمز (لیکوپن) موجود در گوجه‌فرنگی،‌ محافظ بسیار خوبی در برابر سرطان‌های پوست، پروستات، کولون، ریه و سینه محسوب می‌شود.

همچنین تحقیقات نشان می‌‌دهد، لیکوپن، احتمال خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، آب مروارید، تخریب لکه زرد چشم ( دژنراسیون ماکولا) را کاهش می‌دهد و قبل از اینکه رادیکال‌های آزاد بتوانند به ساختار سلولی آسیبی وارد کنند آن‌‌ها را خنثی می‌کند.مصرف گوجه ‌فرنگی نیرو و نشاط می ‌بخشد و پوست و دانه‌های آن به هضم غذا کمک می‌کند و روده‌ها را پاک می‌کند.مصرف گوجه ‌فرنگی برای اشخاصی که مبتلا به سنگ کلیه و مثانه و کبد هستند، تجویز شده است.

*تذکرات:

گوجه ‌فرنگی نارس و کال هضمش سنگین است، لذا خوردن آن باعث دل درد می‌‌شود.

سرخ کردن زیاد گوجه فرنگی در روغن باعث سنگینی هضم آن می‌‌شود و روی آتش کباب کردن آن مناسب است.

ماده‌ای سمی به نام سولانین در گوجه‌فرنگی سبز و نارس وجود دارد که خوردن آن موجب مسمومیت می‌شود و دل پیچه و اسهال را ایجاد می‌‌کند.


منبع:باشگاه خبرنگاران

 

[ چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:مضوعات پرکنده, ] [ 14:45 ] [ نرگس محمدامینی ]


دوستت دارم عزيزم

دوستت دارم بدونه اینکه منو دوست داشته باشی...

دوستت دارم حتی اگه به چشمای خیسم بخندی...

دوستت دارم حتی اگه بی خیال این باشی که دلمو شکستی...

دوستت دارم حتی اگه دلت از سنگ باشه...

دوستت دارم حتی اگه هیچ احساسی نسبت به من نداشته باشی...

دوستت دارم حتی اگه مال من نباشی...

می نویسم و میگم دوستت دارم تا باورم کنی!

 

[ دو شنبه 5 تير 1391برچسب:شعر, ] [ 15:53 ] [ نرگس محمدامینی ]

مست وبارانی شده چشمهای من


خیس باران گشته این لبهای من


شب رسیده بی تو در غم مانده ام


پس کجایی مونس ِشبهای ِمن؟


جای زخمی مانده در قلبم نهان


میفشارد پنجه ای غمهای من


امشب از تنهایی ِ من خون شده


چشم ماه و اختر و مینای من


بی تو در تنهایی خود غوطه ور


مانده چشم ِ سرد ِ بی فردای من


رفته شور ِ زندگی ،حتی دگر


کس نمی پرسد نشان از جای من


کرده زنجیری به پایم عشق ِتو


غصه ی عالم شده در نای من


خفته دردی در دل ِرسوای من


سر نمی پرسد دگر سودای من

[ شنبه 3 تير 1391برچسب:شعر, ] [ 11:7 ] [ نرگس محمدامینی ]

از این شب های بی پایان،
چه می خواهم به جز باران
که جای پای حسرت را بشوید از سر راهم
نگاه پنجره رو به کویر آرزوهایم
و تنها غنچه ای در قلب سنگ این کویر انگار روییده...
به رنگ آتشی سوزان تر از هرم نفسهایت،
دریغ از لکه ای ابری که باران را
به رسم عاشقی بر دامن این خاک بنشاند
نه همدردی،
نه دلسوزی،
نه حتی یاد دیروزی...
هوا تلخ و هوس شیرین
به یاد آنهمه شبگردی دیرین،
میان کوچه های سرد پاییزی
تو آیا آسمان امشب برایم اشک می ریزی؟

ببارو جان درون شاهرگ های کویر آرزوهایم تو جاری کن
که من دیگر برای زندگی از اشک خالی و پر از دردم
ببار امشب!
من از آسایش این سرنوشت بی تفاوت سخت دلسردم.
ببار امشب
که تنها آرزوی پاک این دفتر
گل سرخی شود روزی!
ودیگر من نمی خواهم از این دنیا
نه همدردی،
نه دلسوزی،
فقط یک چیز می خواهم!
و آن شعری
به یاد آرزوهای لطیف و پاک دیروزی

شعری از طرفه دوستی

[ پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:موضوعات پراکنده, ] [ 17:56 ] [ نرگس محمدامینی ]

نها شش ماه دارد اما به راحتی صحبت می کند، هنگام گرسنگی از مادرش تقاضای شیر کرده و حتی می تواند  آهنگ بنوازد.او نابغه است. یزابلا اونیشیک، نوزاد انگلیسی تباری است که از بدو تولد با نوزادان دیگر تفاوت داشت.

مادرش می گوید: ایزابلا وقتی به دنیا آمد با نوزادان دیگر در بیمارستان فرق داشت و  نگاهش عاقلانه و معنا دار بود، به همین نسبت وقتی چند روز از تولدش گذشت با صدایی نامفهوم اما معنا دار می گفت "ما" و در واقع به من و همسرم می فهماند که شیر می خواهد، و الان که او شش ماهه است با صدایی رسا می گوید: مادر ،من شیر می خواهم.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:موضوعات پرکنده, ] [ 16:0 ] [ نرگس محمدامینی ]

آنتوان چخوف : خوشبختی وجود ندارد و ما خوشبخت نیستیم ، اما می توانیم این حق را به خود دهیم که در آرزوی آن باشیم

 * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
جبران خلیل جبران : مردم ! هشدار ! که زیبایی زندگانی ست ، آن زمان که پرده گشاید و چهره برنماید         .
لکن زندگی شمایید و حجاب خود ، شمایید     .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
زیبایی قامت بلند ابدیت است ، نگران منتهای خویش در زلال آینه .
اما صراحت آینه شمایید و نهایت جاودانه شمایید      .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
شوپنهاور : با مصلحت دیگران ازدواج کردن در جهنم زیستن است .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
فردریش نیچه :افراطی ترین صورت هیچ انگاری می تواند این دیدگاه باشد که همه باورها ؛ همهء چیزی را حقیقی انگاشتن ها لزوما" به خطا می روند ؛ به این علت ساده که هیچ دنیای واقعی در کار نیست         .
چنین است یک ظاهر دورنمایی که از درون ما سرچشمه گرفته است .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
برانچ کامل : خوشبین اظهار میدادر که ما در بهترین دنیای ممکنه به سر می بریم و بدبین بیمناک است که نکند سخن او راست باشد ..  
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
شاتو بریان : خوشبختی توپی است که وقتی می غلتد به دنبالش می رویم و وقتی توقف می کند به آن لگد می زنیم         .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
باربارا استراسیند : هرگز نمى خواهم به واسطه محدودیت هایم، محدود شوم
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * ..
بزرگمهر :اگر کسی نه در وقت ضرورت سخن گفت قدرش شکسته می شود .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
اُرد بزرگ : این دیدگاه اشتباست که بپنداریم مرد توانا ، فرزندی همچون خود خواهد داشت .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
آنتوان چخوف : خوشبختی وجود ندارد و ما خوشبخت نیستیم ، اما می توانیم این حق را به خود بدهیم که در آرزوی آن باشیم     .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
شوپنهاور : اسرار شخص ، مانند زندانیانی است که چون رها شوند تسلط بر آنها غیر ممکن است        .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
بوخوالد : تنها علاج عشق، ازدواج است.         
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
آنتوان چخوف : انسان همان چیزی است که باور دارد .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
ارد بزرگ : اندیشه و سخن ریش سفید ، برآیند صبوری ، مردمداری و سرد وگرم چشیدگی روزگار است         .              
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
فردریش نیچه :از کدامین ستاره بر زمین افتادیم تا در اینجا یکدیگر را ملاقات کنیم.؟

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
شیللر : زمان برای هیچ کس نه متوقف می شود نه بر می گردد ونه اضافه می شود.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * **

ارد بزرگ : ارزش استاد را دانستن هنر نیست ، بلکه بایستگی است .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
اپیکتوس : اگر می خواهی خوب باشی باید اول معتقد باشی که بد هستی .

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
اُرد بزرگ : استخوان بندی فریاد در هنگامه رستاخیز ، پاسخگویی به هزاران ستم بی صداست .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
اپیکتتوس : هرگز درباره چیزی نگو آن را از دست داده ام ، بلکه فقط بگو آن را پس داده ام .

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
بزرگمهر :اگر پرسند کیستی باید هنرهای خویش را بشماری         .

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
اُرد بزرگ : الگوی انسانی شما هر چه بزرگتر باشد سرنوشت زیباتری در برابر شماست .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
پوپ : بهترین راه برای اثبات صفای ذهنی ما نشان دادن خطاهای ان است . نهر آبی که ناپاکیهای بستر خود را نمایش می دهد به ما می فهماند آب پاک و صاف است .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
ابراهام لینکلن : اگر نمی خواهی در حق تو داوری شود درباره دیگران داوری نکن
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
ارد بزرگ : اگر خرد را پیش نگیریم از کردارمان همیشه آزارده خاطریم . ..
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
شوپنهاور : هر جدایی یک نوع مرگ است و هر ملاقات یک نوع رستاخیز .

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
پاتریک هانری : مرد بزرگ تنها به خود متکی است و جز از خود از هیچکس چیزی طلب نمی کند ولی مردان کوچک از دیگران توقع دارند      .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
آندره ژید : به نظر من ما روزی خواهیم مرد که نخواهیم و نتوانیم از زیبایی لذت ببریم و در صدد نباشیم آن را دوست بداریم        .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
جبران خلیل جبران : تاسف ، ابرسیاهی است که آسمان ذهن آدمی را تیره می سازد در حالی که تاثیر جرائم را محو نمی کند     .
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
یحیی برمکی : اندیشه دریایی است که مروارید آن فلسفه و فرزانگی است .

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

[ جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:موصوعات پراکنده, ] [ 15:33 ] [ نرگس محمدامینی ]

بهار هم از راه رسید و باز سر و کله میوه‌های نوبرانه در بازار پیدا شد اما امسال قیمت این میوه‌ها به شیوه باورنکردنی بالا رفته و در نقاطی از شهر، هر کیلوگرم از آنها با قیمت 30 هزار تومان تا حتی 40 هزار تومانی نیز عرضه می‌شود.  
وقتی بهار از راه می‌رسد، همه چیز نو می‌شود و حتی بازار میوه نیز رنگ و بوی تازگی به خود می‌گیرد و نوبت آن می‌رسد که بازار از میوه‌هایی پر شود که ماندگاری آنها عمر کوتاهی دارد و زود می‌آیند و زود می‌روند،        
شاید به همین دلیل باشد که مردم هم ترجیح می‌دهند که هرچه سریعتر طعم خوش این میوه‌های نوبرانه را در سال جدید هم تجربه کنند و حتی اگر مقداری اندک هم شده، از این میوه‌ها بخرند و مصرف‌ کنند.

یکی از این انواع میوه نوبرانه که این روزها بر سر گاری‌هایی که دست‌فروشان به دست گرفته‌اند، به وفور دیده می‌شود و مغازه‌داران نیز با جملاتی خاص، مردم را به خرید آن تشویق می‌کنند، چاغاله بادام است؛ میوه‌ای که خیلی زود فصل آن تمام می‌شود و اگر دیر بجنبید طعم تازگی آنها را حداقل امسال دیگر حس نخواهید کرد.

اما در این میان، اگرچه همه مردم رغبت دارند که میوه‌های نوبرانه را هرچند اندک هم که شده تجربه کنند و هرچه زودتر طعم آن را بچشند، اما قیمت هم به عاملی تبدیل شده است که شاید پای برخی از آنها را در خرید این میوه، سست می‌کند.

هر کیلوگرم چاغاله بادام 30 تا 40 هزار تومان

بررسی‌های میدانی نشانگر این است که قیمت هر کیلوگرم چاغاله بادام در مناطق مختلف شهر بسیار متفاوت است و البته کیفیت‌ها نیز به مراتب تغییر می‌کند، اما این میوه در میدان کاج سعادت‌آباد به قیمت هر کیلوگرم 40 هزار تومان عرضه می‌شود و در مناطقی از نارمک هم قیمتی در حدود 30 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم دارد.

البته هیچگاه خرید این میوه به صورت کیلویی از سوی مردم صورت نمی‌گیرد و معمولا خریدها به صورت گرمی یا به اصطلاح "سیر" که معادل 75 گرم است، عرضه می‌شود. بر این اساس حتی در ایام عید، برخی از دست‌فروشان هر سیر این میوه را 5 هزار تومان می‌فروختند که محاسبه‌ای سرانگشتی نشان می‌دهد که قیمت این میوه در ایام نوروز، حتی از 60 هزار تومان هم بالا می‌زد اما هم اکنون با به بازار آمدن این میوه در سطح وسیع‌تری، قیمت کاهش یافته است.

البته در کنار این میوه‌ نوبرانه، توت فرنگی و زردآلو هم در برخی مناطق به چشم می‌خورد که آنها هم قیمت‌های گرانی دارند، البته هرچه از شمال شهر به سمت جنوب شهر بیایید، قیمت‌ این میوه‌های نوبرانه کاهش می‌یابد.

قیمت هر بسته توت فرنگی که معمولا وزنی بین 100 تا 120 گرم دارد، نیز از 2500 تومان تا 5000 تومان متغیر است و البته کیفیت هم اندکی متفاوت است. برخی از دست‌فروشان می‌گویند که این میوه نوبرانه متعلق به بیرجند است و از کیفیت مناسبی برخوردار است، به همین دلیل هم قیمت بالایی دارد.

زردآلو کیلویی 20 هزار تومان

زردآلو هم در برخی مغازه‌های شمال شهر تهران به قیمت هر کیلوگرم 20 هزار تومان عرضه می‌شود که البته برای اینکه این قیمت به چشم مشتریان نیاید، تعدادی از آن در ظرف‌های کوچک بسته بندی شده است و به همین دلیل هم، هر بسته قیمتی معادل 5 تا 6 هزار تومان دارد.

اما یکی دیگر از مواردی که در بازار به چشم می‌خورد، ورود میوه‌های خارجی و ناشناخته‌ای از کشورهای آمریکای لاتین است که تا به حال در بازار دیده نشده است.

این میوه‌ها نیز به صورت بسته‌بندی شده عرضه شده و در هر بسته چند دانه از این میوه‌ها گذاشته شده و هر بسته به قیمت 5 هزار تومان به فروش می‌رسد، این در شرایطی است که با بالا رفتن قیمت دلار و محدودیت‌هایی که بر سر راه واردات میوه گذاشته شده است، باز هم آنقدر واردات این میوه‌ها برای برخی صرفه اقتصادی دارد که حاضرند تعرفه‌ها را بپردازند و محموله‌های خود را ترخیص کنند. اما به هرحال، شاید چشیدن این طعم‌های جدید هم خالی از لطف نباشد.

موضوع اصلی اما در این میان، نظارت بر قیمت این میوه‌های نوبرانه است که به نظر می‌رسد باید بازرسان سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وارد عمل شده و اجازه ندهند که این میوه‌ها با نرخ‌های غیرمتعارفی در بازار عرضه شوند.

البته طی سالهای گذشته نیز، هیچگاه بر بازار نوبرانه‌ها نظارت چندانی نشده است و مسئولان ترجیح می‌دهند که اجازه دهند که بازار این میوه‌های نوبرانه به دست عده‌ای اندک تنظیم شود و میوه با هر قیمتی که خواست آنها است، در سبد مصرف مردم قرار گیرد.

منبع:مهر

[ یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:موضوعات پراکنده, ] [ 18:59 ] [ نرگس محمدامینی ]

اگر دارای ناراحتی های معده هستید به شما توصیه می کنیم از این میوه بخورید تا از معده درد رهایی پیدا کنید.

برخی اوقات ناراحتی معده،شبیه زخم معده است. اما آزمایش ها نشان داده اند كه چنین نیست. ممكن است آن را سوء هاضمه بنامید، ولی پزشكان این حالت را " سوء هاضمه بدون زخم" نام نهاده اند و این بدان معنی است كه فرد به نوعی ناراحتی معده دچار می شود كه گهگاه با دل درد و تهوع همراه می باشد و غالباً به دنبال خوردن غذا اتفاق می افتد كه نوعی حساسیت فوق العاده معده میباشد.بررسی های پژوهندگان هندی بر روی تعدادی بیمار نشان داد كه موز می تواند درمان این حساسیت باشد.این مداوای سنتی، سبب رفع آشفتگی معده ،به خصوص تسكین سوء هاضمه شد.
پس به این ترتیب معلوم می شود كه موز چهار برابر مؤثرتر از دارونماها بوده است.دكتر رونالد هافمَن، نویسنده مقاله می گوید:" چنانچه از دل درد و سوء هاضمه رنج می برید،مصرف روزی یك عدد موز شما را از پزشك بی نیاز می كند."
 
از سوی دیگر،در مصرف قهوه اعم از كافئین دار یا بدون كافئین، نهایت احتیاط را به كار برید، زیرا طبق بررسی های صورت گرفته به وسیله پژوهندگان دانشگاه میشیگان،قهوه ممكن است سوء هاضمه ایجاد كند.
     

چه نوع مواد غذایی بیشتر باعث ناراحتی های معده می شود؟
پژوهندگان آلمانی در بیمارستان مونیخ این پرسش را مطرح ساختند و پاسخی را كه دریافتند برای شما در زیر آورده ایم :
گاهی معده افراد سالم با خوردن موادغذایی مانند مایونز، كلم، خوراك های سرخ شده و شور دچار درد شده و از خود واكنش نشان می دهد.كسانی كه دچار سوء هاضمه ( بدون زخم ) شده اند،با صرف قهوه،گوشت قرمز،غذاهای سرخ شده،نوشابه های گازدار و آب میوه به درد معده گرفتار می شوند. افرادی هم كه زخم معده دارند، پس از خوردن قهوه، نوشابه های گازدار و آب میوه با شدیدترین واكنش های دردناك معده روبرو می شوند.
  
بررسی های پژوهندگان هندی بر روی تعدادی بیمار نشان داد كه موز می تواند درمان این حساسیت باشد. این مداوای سنتی،سبب رفع آشفتگی معده،به خصوص تسكین سوء هاضمه شد.
دكتر رونالد هافمَن، نویسنده مقاله می گوید:" چنانچه از دل درد و سوء هاضمه رنج می برید، مصرف روزی یك عدد موز شما را از پزشك بی نیاز می كند."

 

                      گردآوری: گروه سلامت سیمرغ

 

 

 

[ یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:موضوعات پرکنده, ] [ 8:43 ] [ نرگس محمدامینی ]

مرد چینی ساکن روستای گونگ چوان دراستان گوانگجی چین تقریبا تمام عمرش را در قفس گذرانده است.او حالا نه می تواند راه برود ونه صحبت کند و فقط قادر است همچون نوزادان روی زمین چهار دست و پاراه برود. وین یون 23 ساله در دوسالگی در حالیکه هنوزنمی توانست به شکل کامل راه برود دچار سانجه سوختگی شد و والدینش از آن پس تصمیم گرفتند او را داخل قفس قرار دهند چون امکان مراقبت ازاو برایشان فراهم نبود . پدر باید برای کار به شهرهای دور می رفت و نامادری او هم در طول روز در مزرعه کار می کرد وبه این ترتیب او باید در قفس چوبی می ماند. داستان زندگی این فرد شبیه ماجرای مادر 76 ساله چینی است که پسرش تانگ زوها 40 ساله را برای 23 سال در قفس نگهداری کرده بود 

 

[ پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:موضوعات پراکنده, ] [ 19:46 ] [ نرگس محمدامینی ]

به گزارش پرشین وی مجموعه‌ای از عکس‌های مومیایی‌های مشهور ناحیه (Xinjiang Uygur) در چین است.

بیشتر مومیایی‌ها خصوصیات اروپایی دارند. و سن آن‌ها از 4000 تا 2000 سال مختلف است.

 این عکس‌ها از موزه هاستون ، رازهای جاده ابریشم ، گرفته شده است.

                                                    

 

[ پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:موضوعات پراکنده, ] [ 19:40 ] [ نرگس محمدامینی ]

 نامه ی سرگشاده ی مردم هزاره از سراسر جهان به نهادهای دفاع از حقوق بشر، شخصیت های شناخته شده و مقامات بین المللی

 

***

دوستان! همراهان! مسلمانان! دینداران! بی دینان! هم نوعان! هم گوهران!

در گوشه ای از این کره ی خاکی یا در محلّه ای پرت از این دهکده ی جهانی، کسانی هستند که جرمشان بودنشان است. در جهانی با هفت میلیارد هم نوع ولی غرقه در اقیانوس بی کسی و بی فریادرسی می نالند و دیده بر در نومیدی تا شاید، آن هم پیکر، آن هم گوهر و آن خداوندگار شعر و شعور از در درآید و دستی به یاری گشاید.

از مردمان هزاره می گویم. کودک پروانه هایی که همچون جانیان کشتار می شوند. مادرانی که بر سر جنازه ی طفلانشان به ناگاه گرفتار بلای خنجر و تفنگ ددان با نام و بی نام می گردند. پیران و جوانانی که به بری نرسیده و باری ندیده، به خاک و خون در می غلتند. کنون با زبان حال نامه ای نوشته اند و نگاه به سوی دل های بیدار گردانده اند تا شاید با یاری و بذل التفات هم گوهرانشان، مرهمی بر آلام چندین و چند ساله اشان که دم به دم سر باز می کنند؛ گذارند..

بنی آدم اعضای یک پیکرند        که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به در آورد روزگار       دگر عضوها را نماند قرار

هم گوهران! متمنّی است به این آدرس مراجعت فرموده و نامه ی دادخواهانه ی ایشان را مطالعه و ضمن گواهی، برای مراجع عالی حقوق بشری ارسال فرمایید. شاید این آن فرصتی باشد که بار دیگر امیدوار شویم که هنوز از یاد نبرده ایم از یک گوهری خویش را..

http://www.hazarapeople.com

 

[ دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:موضوعات پراکنده, ] [ 8:34 ] [ نرگس محمدامینی ]

در زندگی به کسانی دل می بندیم که نمی خواهندمان و از وجود کسانی که می خواهندمان بی خبریم ، شاید این باشد دلیل <تنهایی > مان                                                                 

کاش میشد بر جدایی خشم کرد / شاخه های نسترن را با تواضع پخش کرد / کاش میشد خانه ای از مهر ساخت / مهربانی را در آن سرمشق کرد                                 

به سلامتی‌ اون بچه‌ای که شیمی‌ درمانی کرده همه ی مو هاش ریخته به باباش میگه بابا من الان مثل رونالدو شدم یا روبرتو کارلوس؟ باباش میگه قربونت برم از همه اونا تو خوش تیپ تری     

وقتی با انگشت به طرف کسی اشاره می کنی تا مسخره اش بکنی بدون سه تا از انگشت هات به طرف خودته

غرور هدیه شیطان است و عشق هدیه خداوند و ما هدیه شیطان را به هم می دهیم ولی هدیه خداوند را از یکدیگر پنهان می کنیم.

فرشته ها وجود دارن اما بعضی وقتا چون بال ندارن ما بهشون میگیم دوست

زندگی زیباست زشتی‌های آن تقصیر ماست، در مسیرش هرچه نازیباست آن تدبیر ماست! زندگی آب روانی است روان می‌گذرد... آنچه تقدیر من و توست همان می‌گذرد

بلای عشق را جز عاشق شیدا نمی داند به دریا رفته می داند مصیبت های طوفان را

 

                                                                    از طرف دوست عزیز بی 13

  


            

                         

[ چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:موضوعات پراکنده, ] [ 19:25 ] [ نرگس محمدامینی ]

آیا می‌دانید که چه نوع غذاها و خوردنی‌هایی متناسب با نوع گروه خونی شما هستند و با توجه به گروه خونی خودتان چه غذاهایی باید بخورید و یا از مصرف چه خوردنی‌هایی باید پرهیز کنید؟         

متخصصان تغذیه در پاسخ به این سوال می‌گویند؛ هر گروه خونی در زمان متفاوتی از تاریخ تکامل بشری، شکل گرفته است و بنابراین ما باید رژیم‌های غذایی خود را مطابق با رژیم غذایی اجدادمان در زمان تکامل گروه خونی مشابه در بدن آن‌ها هماهنگ کنیم.          
آن‌ها تاکید دارند: اگر غذاهایی را بخورید که متناسب و سازگار با گروه خونی خودتان هستند، می‌توانید به راحتی آن‌ها را هضم کنید، وزنتان کاهش یابد و سلامت و شادی بیشتری را تجربه کنید.        
به گزارش سایت اینترنتی مرکز مطالعات پزشکی مایوکلینیک، افرادی که گروه خونی آن‌ها «O» است، در واقع قدیمی‌ترین گروه خونی را به لحاظ سابقه تکامل بشری دارند و بنابراین با این گروه خونی اگر از رژیم غذایی یک شکارچی مثل اجداد انسان در آن زمان پیروی کند، احساس بهتری خواهد داشت.این افراد تمایل دارند که سطح زیادی از انرژی را دریافت کنند و       بسیار سازمان یافته هستند.         
برای افراد با گروه خونی «O» توصیه می‌شود که رژیم غذایی حاوی پروتئین زیادی باشند و اگر این گروه فقط سبزی خوار باشند، دائم احساس گرسنگی می‌کنند و در نتیجه به خوردن تنقلات روی می‌آورند که در نتیجه با مشکلاتی در میزان قند خون و متابولیسم مواجه خواهند شد. این افراد می‌توانند آزادانه گوشت لخم و ماهی مصرف کنند، اما از خوردن زیاد لبنیات یا کربوهیدارت‌ها باید خودداری کنند.        
از نظر ورزش کردن هم این گروه باید در روز یک ساعت، فعالیت بدنی داشته باشند و ترجیحا در هنگام صبح به جای عصر ورزش کنند. برای این اشخاص شنا، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری توصیه می‌شود.     
در مورد گروه خونی «B» نیز، هیچ گروه خونی دیگری به اندازه «B» مظهر میانه‌روی نیست. این گروه خونی در زمانی تکامل یافته که انسان‌ها بیشتر سفر می‌کردند و بنابراین گوشت، سبزیجات و غلات به شیوه‌ای متعادل‌تر مصرف می‌شده‌اند. اگر گروه خونی شما «B» است، باید بدانید که به طور کلی طبعی قوی‌تر و سالم‌تر دارید و بسیار واقع بین و عمل گرا هستید.
برای افرادی که گروه خونی «B» دارند، رژیم غذایی ترکیبی از رژیم گروه خونی «A» و «O» است. یعنی از هر چیزی می‌توانند کمی بخورند و این گروه به طور کلی خوش شانس‌تر هستند، چون راحت‌تر می‌توانند وزن از دست بدهند. گروه خونی «B» می‌توانند به راحتی گوشت، ماهی، قهوه، سبزیجات و غلات عاری از گندم استفاده کنند و از خوردن غذاهای فرآوری شده باید خودداری کنند.       
این افراد بهتر است تمرینات ورزشی ملایمی را انجام دهند که هم از جسم و هم از مغزشان استفاده کنند.
اما در مورد گروه خونی «A» باید گفت که این گروه خونی کمی دیرتر از گروه خونی «O» تکامل یافته است، یعنی زمانی که بشر به جای شکار، کشاورزی می‌کرده است. بنابراین افراد با گروه خونی «A»، پروتئین کمتر، اما غلات بیشتر احتیاج دارند. گروه خونی «A» اغلب خلاقیت بالایی دارند و در عین حال که بسیار حساس هستند، می‌توانند حلال مشکلات خوبی هم باشند. این اشخاص باید گوشت کمتر، اما سبزیجات بیشتر بخورند.
آن‌ها در مصرف مغز خشکبار، دانه‌ها، غلات، پاستا، میوه و سبزیجات کاملا آزاد هستند، اما در خوردن لبنیات به ویژه‌ اگر آلرژی دارند و نیز از مصرف زیاد گوشت، باید پرهیز کنند.
افراد با گروه خونی «A» نسبت به «O» به فعالیت و تحرک کمتری نیاز دارند و برای آن‌ها فقط 30 دقیقه نرمش آرام در روز مثل یوگا، تای‌چی یا پیاده روی در فضای آزاد، بسیار مناسب است و بالاخره گروه خونی «AB» که ترکیبی از گروه «A» و گروه «B» است و افراد با گروه خونی «AB» می‌توانند ترکیبی از رژیم غذایی هر دو گروه را داشته باشند.
این افراد دارای خلاقیت هستند و مغز خوبی برای تجارت و کنار آمدن و سازگاری با مردم دارند. این گروه باید از خوردن زیاد گوشت پرهیز کنند و همیشه در رژیم غذایی خود سبزیجات را بگنجانند.    
بهترین خوردنی‌ها برای گروه خونی «AB» ماهی، سبزیجات، کربوهیدارت‌ها و غلات است، اما گوشت زیادی برای این گروه مفید نیست و باید از آن پرهیز کنند. از نظر فعالیت بدنی به این گروه توصیه می‌شود که ترکیبی از فعالیت‌های آرام مثل یوگا و نیز جلساتی از تمرینات اندکی پرتحرک‌تر مثل پرش سبک را داشته باشیدمنبع:اینترنت                                              .  

                                                   

[ شنبه 6 اسفند 1390برچسب:موضوعات پراکنده, ] [ 8:1 ] [ نرگس محمدامینی ]

گیاهان هنگام جراحت از طریق مواد شیمیایی که از ریشه ی آن ها متصاعد میشود؛درخواست کمک میکنند.
وقتی که گیاهی مورد هجوم عوامل بیماری زا مانند باکتری های مضر قرار میگیرند برگ های آن به ریشه پیغام میفرستند و در درخواست کمک میکنند تا ریشه اسیدی ترشح کند تا به کمک آن باکتری های سفید به کار گرفته شوند.
هارس بیس؛دانش یار علوم خاک وگیاه از دانشگاه دلاور گفت:گیاهان از آن چیزی که تصور میشود عاقل ترند!مردم تصور میکنند که ریشه ی گیاهان در برابر حملات عوامل بیماری زا واکنشی ندارند؛در حالی که تحقیقات جدید نشان میدهد که گیاهان راه هایی برای درخواست کمک از محیط اطراف دارند.
گیاهان در این مواقع امواجی با طول موج بلند از برگ به ریشه ارسال میکنند و ریشه با تولید مواد آلی به این درخواست کمک پاسخ میدهد                       

منبع: اینترنت

 

[ پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:موضوعات پراکنده, ] [ 10:36 ] [ نرگس محمدامینی ]

نام : كمال

كلاس :دوم دبستان

موزو انشا : عزدواج!


هر وقت من يك كار خوب مي كنم مامانم به من مي گويد بزرگ كه شدي برايت يك زن خوب مي گيرم.

تا به حال من پنج تا كار خوب كرده ام و مامانم قول پنج تايش را به من داده است.

حتمن ناسرادين شاه خيلي كارهاي خوب مي كرده كه مامانش به اندازه استاديوم آزادي برايش زن گرفته بود. ولي من مؤتقدم كه اصولن انسان بايد زن بگيرد تا آدم بشود ، چون بابايمان هميشه مي گويد مشكلات انسان را آدم مي كند.

در عزدواج تواهم خيلي مهم است يعني دو طرف بايد به هم بخورند. مثلن من و ساناز دختر خاله مان خيلي به هم مي خوريم.

از لهاز فكري هم دو طرف بايد به هم بخورند، ساناز چون سه سالش است هنوز فكر ندارد كه به من بخورد ولي مامانم مي گويد اين ساناز از تو بيشتر هاليش مي شود.

در عزدواج سن و سال اصلن مهم نيست چه بسيار آدم هاي بزرگي بوده اند كه كارشان به تلاغ كشيده شده و چه بسيار آدم هاي كوچكي كه نكشيده شده. مهم اشق است !

اگر اشق باشد ديگر كسي از شوهرش سكه نمي خواهد و دايي مختار هم از زندان در مي آيد

من تا حالا كلي سكه جم كرده ام و مي خواهم همان اول قلكم را بشكنم و همه اش را به ساناز بدهم تا بعدن به زندان نروم.


مهريه و شير بلال هيچ كس را خوشبخت نمي كند.

همين خرج هاي ازافي باعث مي شود كه زندگي سخت بشود و سر خرج عروسي دايي مختار با پدر خانومش حرفش بشود.

دايي مختار مي گفت پدر خانومش چتر باز بود.. خوب شايد حقوق چتر بازي خيلي كم بوده كه نتوانسته خرج عروسي را بدهد. البته من و ساناز تفافق كرده ايم كه بجاي شام عروسي چيپس و خلالي نمكي بدهيم. هم ارزان تر است ، هم خوشمزه تراست تازه وقتي مي خوري خش خش هم مي كند!


اگر آدم زن خانه دار بگيرد خيلي بهتر است و گرنه آدم مجبور مي شود خودش خانه بگيرد. زن دايي مختار هم خانه دار نبود و دايي مختار مجبور شد يك زير زميني بگيرد. ميگفت چون رهم و اجاره بالاست آنها رفته اند پايين! اما خانوم دايي مختار هم مي خواست برود بالا! حتمن از زير زميني مي ترسيد. ساناز هم از زير زميني مي ترسد براي همين هم برايش توي باغچه يك خانه درختي درست كردم. اما ساناز از آن بالا افتاد و دستش شكست. از آن موقه خاله با من قهر است.

قهر بهتر از دعواست. آدم وقتي قهر مي كند بعد آشتي مي كند ولي اگر دعوا كند بعد كتك كاري مي كند بعد خانومش مي رود دادگاه شكايت مي كند بعد مي آيند دايي مختار را مي برند زندان!

البته زندان آدم را مرد مي كند.عزدواج هم آدم را مرد مي كند، اما آدم با عزدواج مرد بشود خيلي بهتر است!

اين بود انشاي من

                                                                       

 
                                                                                  

[ چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:موضوعات پراکنده, ] [ 17:0 ] [ نرگس محمدامینی ]

 

آموخته ام که

 

 

با پول می شود خانه خرید ولی آشیانه نه، رختخواب خرید ولی خواب نه، ساعت خرید ولی زمان نه، می توان مقام خرید ولی احترام نه، می توان کتاب خرید ولی دانش نه، دارو خرید ولی سلامتی نه، خانه خرید ولی زندگی نه و بالاخره می توان قلب خرید، ولی عشق را نه.

آموخته ام ... که تنها کسی که مرا در زندگی شاد می کند کسی است که به من می گوید: تو مرا شاد کردی

آموخته ام ...که مهربان بودن، بسیار مهم تر از درست بودن است

آموخته ام ... که هرگز نباید به هدیه ای از طرف کودکی، نه گفت

آموخته ام ... که همیشه برای کسی که به هیچ عنوان قادر به کمک کردنش نیستم دعا کنم

آموخته ام ... که مهم نیست که زندگی تا چه حد از شما جدی بودن را انتظار دارد، همه ما احتیاج به دوستی داریم که لحظه ای با وی به دور از جدی بودن باشیم

آموخته ام ... که گاهی تمام چیزهایی که یک نفر می خواهد، فقط دستی است برای گرفتن دست او، و قلبی است برای فهمیدن وی

آموخته ام ... که راه رفتن کنار پدرم در یک شب تابستانی در کودکی، شگفت انگیزترین چیز در بزرگسالی است

آموخته ام ... که زندگی مثل یک دستمال لوله ای است، هر چه به انتهایش نزدیکتر می شویم سریعتر حرکت می کند

آموخته ام ... که پول شخصیت نمی خرد

آموخته ام ... که تنها اتفاقات کوچک روزانه است که زندگی را تماشایی می کند

آموخته ام ... که خداوند همه چیز را در یک روز نیافرید. پس چه چیز باعث شد که من بیندیشم می توانم همه چیز را در یک روز به دست بیاورم

آموخته ام ... که چشم پوشی از حقایق، آنها را تغییر نمی دهد

آموخته ام ... که این عشق است که زخمها را شفا می دهد، نه زمان

آموخته ام ... که وقتی با کسی روبرو می شویم انتظار لبخندی جدی از سوی ما را دارد

آموخته ام ... که هیچ کس در نظر ما کامل نیست تا زمانی که عاشق بشویم

آموخته ام ... که زندگی دشوار است، اما من از او سخت ترم

آموخته ام ... که فرصتها هیچ گاه از بین نمی روند، بلکه شخص دیگری فرصت از دست داده ما را تصاحب خواهد کرد

آموخته ام ...که آرزویم این است که قبل از مرگ مادرم یکبار به او بیشتر بگویم دوستش دارم

آموخته ام ...که لبخند ارزانترین راهی است که می شود با آن، نگاه را وسعت داد


                                                                                            

 

[ چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:موضو عات پراکنده, ] [ 16:48 ] [ نرگس محمدامینی ]

بدن انسان به تنهایی دریایی از شگفتی هاست و ممکن است ما از خیلی از شگفتی‌های آن باخبر نباشیم. بدن ما خیلی ویژگی‌های حیرت‌انگیزی دارد که شاید برایمان قابل‌باور نباشد. برای آنها که به واقعیات عجیب درمورد طبیعت انسان علاقه‌مند هستند، لیستی عالی تهیه کرده‌ایم.

1.
بدن ما در یک روز 10 میلیارد پوسته تولید می‌کند. این واقعیت نشان می‌دهد که بد نیست روکش بالشت و ملحفه‌تان را به‌طور منظم بشویید چون این مقدار پوسته در سال می‌شود چیزی درحدود 2 کیلوگرم پوست.
2.
هر ساعت از روز بدن ما باید یک میلیارد سلول را جایگزین کند. قدرت بدن برای تولید اینهمه سلول جدید واقعاً جای شگفتی دارد.
3.
همه ما می‌دانیم که اسید معده بسیار قوی است. این اسید آنقدر قوی است که حتی زینک را هم حل می‌کند. این یعنی یک قدرت اسیدی بسیار بالا. اما دلیل اینکه ما با اسید معده خودمان آسیب نمی‌بینیم این است که سلول‌هایی برای محافظت از ما در برابر خودمان لایه پوششی ایجاد کرده‌اند.
4.
شش ماه طول می‌کشد که ناخن به‌طور کامل روی انگشتان دست یا پا رشد کند. به همین خاطر است که افتادن یک ناخن آسیب‌دیدگی بسیار دردناک است و به مدتی طولانی ظاهری زننده برای انگشتمان ایجاد می کند. پس حسابی مراقب ناخن‌هایتان باشید.

5.
استخوان انسان به اندازه گرانیت سخت است. استخوان‌های ما بسیار پرتراکم هستند و قادرند فشار و نیروی بسیار زیادی را تحمل کنند که ویژگی بسیار خوبی است چون همه ما انسانها حرکات و اعمال فشارآوری انجام می‌دهیم.
6.
هر شب که می خوابیم کمی رشد می‌کنیم. درطول روز، نیروی جاذبه ستون‌ فقرات ما را منقبض می‌‌کند و شب دوباره به همان نقطه شروع برمی‌گردیم.
7.
صدای ما در روز قبل از اینکه کششی به دیافراگم و تارهای صوتیمان بدهیم، فرکانس پایین‌تری دارد.
8.
هر کلیه بیشتر از هزار فیلتر دارد. به همین دلیل است که باید مقدار زیادی آب بنوشیم تا بدن روی موادمغذی و مایعات تازه در سیستم عملیات انجام دهد.
9.
خون ما خیلی سریع پمپاژ می‌شود؛ آنقدر سریع که یک سلول می‌تواند در یک دقیقه آن را به کل بدن برساند. با ورزش و انجام حرکات کششی همیشه می‌توانید پمپاژ خونتان را در حد عالی نگه دارید.
10.
جالب‌ترین واقعیت درمورد بدن انسان درمورد مصرف اکسیژن ما است چون هیچوقت به آن فکر هم نمی‌کنیم. ما در هر روز چیزی درحدود 44 کیلوگرم هوا تنفس می‌کنیم. این هزاران تنفس روی هوا که تقریباً بی‌وزن است، تاثیر می‌گذارد. دفعه بعدی که می خواستید کار مثبتی برای محیط‌ زیست یا پاکی هوا انجام دهید این را خوب به یاد داشته باشید.

منبع:اینترنت                                                           


 

[ دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:موضوعات پراکنده, ] [ 10:47 ] [ نرگس محمدامینی ]

ما اکنون در سال ۲۰۱۱ زندگی می کنیم. سالها پیش از این، زمانی بود که اگر کسی می خواست در مورد آینده و رخدادهای غریبش بنویسد، تاریخ ۱۹۸۴ را انتخاب می کرد. یا عده ای سال ۲۰۰۰ را سالی رویایی و عجیب می دانستند، اما حالا مدتها از آن زمان گذشته و ما در آینده آن گذشته ها زندگی می کنیم. اگر کمی به دور و بر خودمان نگاه کنیم پیشرفت هایی را در عرصه علم می بینیم که شاید سالها پیش تصورش را هم نمی کردیم. درست است که هنوز به مریخ نرفته ایم و تا تشکیل فدراسیون زمین و تسخیر کهکشانها فاصله زیادی داریم، اما به نظر می رسد بعضی وقت ها باید خط باریک میان علم و تخیل را در موضوعات علمی تخیلی برداریم. در ادامه این ایمیل با معرفی هشت رخداد علمی الهام گرفته از داستانهای تخیلی با ما همراه باشید.
1. نامرئی شدن
در سال ۲۰۱۰ دو پیشرفت جالب در زمینه نامرئی سازی اشیا حاصل شد. اولی تولید نمونه های اولیه از نوعی پوشش بود که می توانست با کانالیزه کردن نور، محتویات خود را نامرئی کند. نحوه کار بدین صورت است که این ماده که مانند یک ورقه فیلم نازک است، نور را به گونه ای دستکاری می کند که از اطراف ماده منحرف شده و دوباره به راهش ادامه می دهد تا به چشم ناظر برسد. به این ترتیب مشاهده کننده تنها نورهایی را می بیند که از پشت این ماده آمده اند و پس از دور زدن آن ماده دوباره به راه خود ادامه داده اند. دومی هم نمونه پیشنهادی سیستمی است که می تواند فضا-زمان را دستکاری کند. البته این سیستم ربطی به مسافرت در زمان یا چنین چیزی ندارد. بلکه وظیفه آن سریع کردن حرکت نور در یک طرف و کند کردن حرکت آن در طرف دیگر است. به این ترتیب یک فاصله به وجود می آید که می تواند حرکت یک جسم را از نظر پنهان کند. بگذارید کمی بیشتر توضیح دهیم. فرض کنید ما یک تکه نوار الاستیک ۱۰ سانتی متری داریم و می خواهیم ۱ سانتی متر از وسط آن را ببریم (پنهان کنیم). کاری که انجام می دهیم این است که دو لبه تکه های قبل و بعد از این قطعه یک سانتی متری را به طرف هم می کشیم تا به هم برسند. این همان کاری است که این سیستم با نور انجام می دهد، نور یک طرف جسم را کمی سریعتر و نور طرف دیگر را کندتر می کند، در نتیجه حرکت جسم دیده نمی شود. با توجه به سرعت بسیار بالای نور تغییری بسیار جزئی در این سرعت می تواند به خوبی حرکت یک جسم با سرعت کم و اندازه معمولی را از نظر پنهان کند.
2. تله پورت
به تازگی دانشمندان توانسته اند ذرات را بطور آنی در فاصله حدود ۱۶ کیلومتری جابجا کنند. این مقدار در مقایسه با چند سانتی متر یا چند متر رکوردهای قبلی، دستاورد بزرگی به شمار می رود. هر چند هنوز هیچ کسی نمی تواند مانند فیلمهای علمی تخیلی از این سر دنیا به آن سر دنیا برود، اما شاید دور نباشد زمانی که نوه ها با دهان باز و چشمان گشاد از پدر بزرگهای خود بپرسند: "می رفتید مسافرت؟ مسافرت دیگه کجا بود؟"
3. سلاحهای لیزری
بیشتر سلاحها در داستانهای علمی تخیلی از لیزر یا اشعه های مشابه استفاده می کنند و از باروت و فشنگ در آنها خبری نیست. حالا نیروی دریایی امریکا این توپ لیزری را دارد که می تواند هواپیماهای کوچک و بدون سرنشین را سرنگون کند. بوئینگ هم نوعی سلاح لیزری را برای دفاع از هواپیماهای مسافربری طراحی کرده است که می تواند اهداف کوچک را نابود یا منحرف کند.
4. ربات های خانگی
دیگر داشتن خدمتکارانی از جنس آهن و پلاستیک در انحصار شخصیتهای داستانهای آسیموف نیست. امروزه ما شاهد انواع رباتهای نظافتچی، پیشخدمت، مراقبت کننده و حتی آشپز هستیم. همین دیروز بود که ربات شکلات ساز را هم خدمت تان معرفی کردیم. البته تا آن روز که این رباتها بخواهند اتحادیه کارگری تشکیل بدهند و بر علیه انسان ها شورش کنند خیلی وقت باقی است و فعلا شما می توانید با خیال راحت یکی از انواع مدلهای ربات خانگی را سفارش بدهید.
5. اشعه باربر
بله درست خواندید. اشعه ای که قرار است اشیا را جابجا کند. مثل همان هاله های نورانی که برای جابجایی موجودات فضایی به کار می روند. اخیرا دانشمندان توانسته اند با ایجاد یک هاله لیزری در اطراف ذرات کوچک شیشه آنها را به حرکت در آورند. روش کار هم به این صورت است که این هاله هوای اطراف ذره را گرم می کند و با نشت هوای گرم از یک طرف هاله، مجموعه ذره و هاله قادر به حرکت با سرعت کم و در فاصله های نزدیک خواهند بود.
6. آلومینیوم شفاف
این دقیقا همان ماده ای است که در مجموعه پیشتازان فضا معرفی شده بود. یک ورقه آلومینیوم مقاوم، نازک، سبک و در عین حال شفاف، آنقدر شفاف که بشود از ورای آن اشیا را دید. این نوع آلومینیم که توسط آلمانی ها تولید شده است تا ۱۲۰۰ درجه حرارت را تحمل می کند و از استیل هم مقاوم تر اس
7. هوش مصنوعی
پروفسور هنری مارک رم که یک پزشک و در عین حال مهندس کامپیوتر است، قول داده که تا سال ۲۰۱۸ پروژه ایجاد ذهن آگاه و هوشمند را به نتیجه برساند. داستانهای علمی تخیلی زیادی از "هوش مصنوعی" گرفته تا انیمیشن "وال-ای" در مورد خطرات ایجاد یک هوش مصنوعی و خارج شدن آن از کنترل هشدار داده اند. شاید به همین خاطر است که بعضی رسانه ها دوست دارند اسم پروفسور هنری را بگذارند "دکتر فرانکشتاین جدید". هرچند این ذهن مصنوعی اصلا شباهتی به هیولای فرانکشتاین ندارد، اما ممکن است خطرناک تر از آن از آب در بیاید. بنابراین توصیه می کنیم تا ربات های خانگی به این هوش و حواس نرسیده اند، حتما سفارش تان را در بند ۴ تکمیل کنید. به هر حال هر چیزی چشم و گوش بسته اش بهتر است، حتی ربات.
8. حیات بیگانه
دانشمندان برای جستجوی موجودات زنده در سیارات دیگر، همیشه به دنبال الگوهای حیات زمینی گشته اند. مثلا در جستجوی ردپایی از اکسیژن یا آب یا مواد آلی در سیارات دیگر بوده اند. اما بعد از کشف نوع خاصی از حیات که به جای فسفر از آرسنیک استفاده می کند، تمام این تصورات دگرگون شد. در قسمتی از مجموعه پیشتازان فضا، فضانوردان یک موجود فضایی به نام هورتا را کشف می کنند که توسط دستگاه زنده یاب آنها قابل شناسایی نیست، چون در ترکیب بدن اش کربن نداشته و از سیلیکون تشکیل شده بود. همچنین در بسیاری از داستانهای علمی تخیلی موجودات فضایی خصوصیاتی متفاوت با انسانها دارند. مثلا بیگانگان در فیلم "نشانه ها" به سادگی با آب نابود می شوند. یا در داستانهای دیگر با موجوداتی آشنا می شویم که از موادی غیر از اکسیژن تنفس می کنند. حالا کشف نوع جدید حیات روی زمین (توسط ناسا) نشان می دهد که نویسندگان داستانهای علمی تخیلی، در مورد حیات واقع بین تر از دانشمندان بوده اند. به قول یکی از دانشمندان ناسا "داستانهای علمی تخیلی، منشاء الهام های زیادی برای ما هستند، بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید".

منبع .اینترنت                                                     

                                                                                        

 

[ یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:موضوعات پراکنده, ] [ 9:28 ] [ نرگس محمدامینی ]

اگر نیت این را دارید که زندگی سازنده تری داشته باشید، به این ۳۰ جمله ایی که با “اگر” آغاز می شوند به خوبی توجه کنید.         
1-اگر محصول یا خدمتی را نمی شناسید تا وقتی به آن شناخت دست نیافته اید آن را نخرید.  
2-اگر تسلطی بر اعمال خود ندارید، ولی بدانید که در نهایت اقدامات شما از آن شماست.        
3-اگر شما حداقل ۱۰ درصد درآمد تان را پس انداز نمی کنید بدانید که صرفه جویی نخواهید کرد.    
4-اگر بیش از حد صحبت کنید،مردم شنیدن حرفهایتان را متوقف خواهند کرد.واگر به اندازه کافی حرف نزنید، مردم هرگز نقطه نظرات شما را نخواهند شنید.
5-اگر تنبل هستید، هرگز موفق نخواهید بود.تنبلی پتانسیل های واقعی شما را تحت تاثیر قرارخواهد داد.         
6-اگر از شغل خود نفرت دارید، شما بیش از نیمی از وقتی را که در این سیاره زندگی می کنید را متنفر بوده اید.
7-اگر درصدی از پس انداز خود را در بازار سهام سرمایه گذاری نمی کنید،پس شما میلیون ها تومان در دوره های مختلف زندگیتان از دست داده اید.  
8-اگر آنچه را که آغاز می کنید هرگز به پایان نمی برید، درصد پیشرفت شما همیشه صفر است.      
9-اگر شما به اندازه کافی مایعات نمی نوشید،پس هرگز سلامتی کافی نخواهید داشت.  
10-اگر مبلغ بدهکاری های شما بیش از ۴۰% از درآمد ماهیانه شماست،حتما شکست خواهید خورد، بی درنگ عادات خرید و خرج کردنتان را تغییر دهید.     
11-اگر از رویارویی با مشکلات خود پرهیز می کنید،بدانید که همین مشکلات هدایت بخشی از دوران زندگی شما را به دست خواهند داشت.  
12-اگر چیزی صدای خوبی دارد،آن چیز هم می تواند خودش خوب باشد.  
13-اگر شما هر ۳تا ۵ سال درحال خرید یک ماشین معروف هستید، اینکارو متوقف کنید، دارید پولتان را از دست می دهید. 
14-اگر به اتفاقات اطراف خود توجهی ندارید، شما را بعنوان یک آدم احمق نگاه خواهند کرد.   
15-اگر شما با دنده عقب در یک خروجی شیب دار بزرگراه حرکت کنید شانس شما برای داشتن یک حادثه ۱۰۰۰% خواهد بود.لطفا از اولین خروجی خارج شود و مسیر را دور بزنید.    
16-اگر شما هرروز چیز جدیدی یاد نمی گیرید، پس درحال از بین بردن روزهای زندگیتان هستید.     
17-اگر امروز شما را تهدید به اخراج شدن کردند و حتی یک پیشنهاد زیرکانه در کنارش بود.بهتر است از همین امروز خود را آماده رفتن از آنجا کنید.    
18-اگر به شما یک بیمه با بالاترین خدمات و هزینه ماهیانه بسیار کم پیشنهاد شد، قبول کردن آن مثل شاشیدن در باد است.      
19-اگر شما هرگز به دیگری کمک نمی کنید، پس انتظار بازگشت نفعی به خودتان را هم نداشته باشید.         
20-اگر شما از اشتباهات خود چیزی یاد نمی گیرید،پس چندان چیز دیگری را هم یاد نخواهید گرفت.
21-اگر شما رویایی ندارید، پس به عنوان یک موجودیتی در رویای کس دیگری خواهید زیست. 
22-اگر شما همیشه اشتباه می کنید،پس از سوال کردن نترسید.    
23-اگر درحالی که ورزش می کنید موسیقی گوش نمی کنید،بهترین بخش تمرینتان را از دست داده اید.         
24-اگر شما راضی و خوشنود نیستید،پس وقت آن رسیده چیزهایی را تغییر دهید.       
25-اگر شما به دوردست ها خیره نمی شوید، پس هرگز آنها را بدست نخواهید آورد.    
26-اگر هرگز چیزهای جدیدی را تجربه نمی کنید ، زندگی شما خیلی خسته کننده است.
27-اگر در وجود شما عشق وجود ندارد، شما هنوز انسان جا افتاده ایی نیستید.  
28-اگر در حال حاضر بیش از حد احساسی هستید، تصمیم گیری را به بعد موکول کنید.
29-اگر کسی از شما درباره نوع بیمه تامین اجتماعی و بیمه های دیگرتان سوال کرد اطلاعاتی به او ندهید.         
30-اگر برای خود راه مشخص و خاصی را انتخاب کرده اید، مردم نیز به این راه شما توجه خواهند نمود.

منبع: اینترنت

 

 

[ پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:موضوعات پراکنده, ] [ 11:30 ] [ نرگس محمدامینی ]

گزارش سویس دانش و فناوری برنا، کارشناسان معتقدند رژیم غذایی نامنظم یکی از دلایل استرس است. بنابراین گنجاندن یکسری مواد غذایی در رژیم خوراکی می‌تواند مانع استرس شود.
به گزارش ایندیا ویژن، در این تحقیق به 8 ماده غذایی مهم که در کاهش استرس نقش بسزایی دارد اشاره شده است.
ماست:
ماست ماده ای است سبک و دارای هضم ساده. به بیان دیگر پروتئین ماست سبب افزایش هورمون‌های عصبی در مغز و نتیجتاً منجر به آرامش در فرد می‌شود. همچنین ماست یا هر ماده لبنی دیگر غنی از تیروسین است که این ماده سبب افزایش سطح هورمون سروتونین مغز می‌شود.
شکلات تلخ:
شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان زیاد به شکل فلانوئید است که سبب کاهش سطح هورمون استرس میشود.
مرکبات:
میوهها به دلیل آنکه دارای قند خنثی هستند سبب از بین رفتن استرس در ذهن می‌شوند.
بادام:
به عنوان تسکین دهنده استرس عمل می‌کند. بادام دارای ویتامین B2، ویتامین E، منیزیوم و روی است. ویتامین B و منیزیوم بادام در تولید سروتونین که به کاهش استرس کمک میکند نقش دارد. روی موجود در بادام با بعضی اثرات منفی استرس مبارزه می‌کند. ویتامین E بادام هم به عنوان آنتی اکسیدان، رادیکال‌های آزاد وابسته به استرس و بیماری قلبی را از بین میبرد.
چای گیاهی:
چای سیاه یا چای گیاهی خلق و خوی شما را بهتر می‌کند چای پونه، چای گل یاس، گل لاله و یا دیگر چای‌های گیاهی همچون دارو  به آرامش ذهن و سیستم بدنی کمک می‌کند.
ماهی:
ماهی یک منبع فراوانی از امگاه 3 و اسیدهای چرب است. ماهی شامل ویتامین‌های مهم، به خصوص ویتامین‌هایی مانند B6 و B12 است که پایین آورنده استرس هستند.
در حقیقت B12 یکی از مهمترین ویتامین‌هایی است که در ترکیب هورمون سروتونین مغز نقش دارد. کمبود B12 منجر به افسردگی می‌شود. به بیان دیگر، غذاهای دریایی دارای میزان بالایی از زینک است که مانع استرس می‌شود.
بروکلی:
بروکلی به عنوان سبزی شادی‌آور شناخته شده است. این سبزی سرشار از ویتامین B از

[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:موضو عات پراکنده, ] [ 18:44 ] [ نرگس محمدامینی ]

افزایش انرژی بدن    
شما در بسیاری از مواقع بدون اینکه کاری انجام داده باشید احساس خستگی می کنید، علت این خستگی ممکن است کمبود آب بدن باشد. آب باعث انتقال اکسیژن و سایر مواد غذایی به سلول های بدن می شود و کمبود آن باعث اختلال در رسیدن این مواد به سلول ها می شود. اگر بدن شما به اندازه کافی پر آب باشد، قلب شما نیز مجبور نیست برای رساندن خون به نقاط مختلف بدن، با شدت بیشتری کار کند. 
حفظ تناسب اندام      
اگر به دنبال کاهش وزن هستید، بدانید که آب باعث افزایش متابولیسم بدن می شود و باعث می شود احساس سیر بودن به شما دست دهد. بنابراین سعی کنید به جای نوشیدن نوشیدنی های پر کالری، آب بنوشید. همچنین چنانچه شما یک لیوان آب یخ بنوشید بدن شما بایستی این آب را گرم کند، در نتیجه مقداری از این گرمای مورد نیاز را از سوزاندن چربی ها به دست می آورد.       

کاهش استرس
۸۵ درصد بافت مغز را آب تشکیل می دهد. به هنگام تشنگی، بدن و مغز، برای انجام فعالیت های خود با فشار و استرس مواجه می شوند. برای کاهش سطح استرس، همیشه به هنگام کار یک لیوان آب بر روی میز خود داشته باشید و یا به هنگام ورزش، یک بطری آب به همراه داشته باشید تا با استرس کمتری به فعالیت بپردازید.                          
جلوگیری از گرفتگی عضلات       
نوشیدن آب باعث می شود که عضلات کمتر دچار گرفتگی شوند و اکسیژن رسانی کافی و پاک سازی سموم از آنها راحت تر انجام شود. همچنین آب بعنوان یک روان کننده در مفصل ها عمل می کند. هنگامی که بدن شما آب کافی داشته باشد، می توانید با قدرت بیشتر و با مدت زمان بیشتری کارهای بدنی را انجام دهید. 
تغذیه پوست   
خطوط ریز و شیارهای پوست به هنگام کمبود آب، بیشتر و عمیق تر می شوند. نوشیدن آب باعث چاق تر شدن سلول های پوستی و کاهش چین و چروک و جوان کردن پوست می شود. همچنین آب باعث بهبود بخشیدن به جریان خون در پوست می شود و پوست را از وجود ناخالصی ها پاک می کند و امکان تغذیه بهتر پوست را فراهم می کند.        
بهبود کارکرد دستگاه گوارش
آب نیز همانند فیبرها باعث بهبود کارکرد دستگاه گوارش می شود. آب باعث تسهیل حرکت محتویات دستگاه گوارش در طول مسیر آن می شود. همچنین جذب بعضی از مواد معدنی از دستگاه گوارش با کمک مولکول های آب انجام پذیر است.  
کاهش خطر ابتلا به سنگ های کلیه و مثانه 
با کاهش نوشیدن آب، خطر ابتلا به سنگ های مجرای ادراری افزایش می یابد. آب باعث رقیق کردن نمک ها و مواد معدنی موجود در ادرار می شود و مانع از تشکیل کریستال های سنگ های مجرای ادراری می شود. سنگ های کلیه و مثانه در ادرار رقیق نمی توانند شکل بگیرند، بنابراین خطر ابتلا به این عارضه های دردناک کاهش می یابد.
زمان های صحیح آب خوردن:با زمانبندی صحیح آب خوردن اثر آن را در بدن خود بالا ببرید  
دو لیوان آب (بعد از بیداری) کمک می کند به فعال کردن ارگان های داخلی       
یک لیوان آب (۳۰ دقیقه قبل از غذا) کمک می کند به هضم راحت غذا   
یک لیوان آب (قبل از گرفتن حمام) کمک می کند به کاهش فشار خون    
یک لیوان آب (قبل از خواب) به منظور جلوگیری از سکته مغزی یا حمله قلبی

 

منبع: اینترنت

 

[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:موضوعات پراکنده, ] [ 17:1 ] [ نرگس محمدامینی ]

  فقط ۶۰۰۰ دلار 

  ساخته شده از سیلیکون در کشور سوئد است. 

  قد ۱۵۰ تا ۱۷۵ سانتیمتر ! 

  بافت پوست ۹۹% شبیه به انسان ! 

دارای ۱۰۰ سنسور در اطراف بدنش که ۳۰ سنسور حسی در بخش خصوصی !!! ایشون هر سنسور قابلیت فرم گیری تا ۲۰ موقعیت خاص رو برای ایشون فراهم میکنه  

به صدای صاحبش فوق العاده حساس است ! و قابلیت اجرای ۱۶ فرمان رو تا فاصله ۲ متری بصورت همزمان داره . 

   ضمنا قابلیت گذاشتن رمز عبور هم احتمالا برای حفظ عفاف!!!

  در ایشون فراهم شده . یعنی بطور خلاصه فقط واسه صاحبش یک کارایی رو انجام میده در صورتی که روش password بگذارید !

  این نوع عروسکها، دارای پوست، چهره و اندام کاملا مشابه بدن طبیعی انسان هستند. در نوع ۸۰۰۰$ دلاری، توسط سنسورهایی دمای پوست بدن عروسک پیوسته در ۳۷ درجه سانتیگراد نگه داشته می شود.

  علاوه بر آن، موی استفاده شده در آنها بر خلاف نوع دوم، کلاه گیس نیست و از موی طبیعی انسان و صد درصد تمیز استفاده شده است. 

  تمامی اندامها توسط اتصال دهنده های پلیمری یا در برخی قسمتها فلزی، به یکدیگر متصل شده اند. شما این امکان را دارید که عروسک را در هر پوزیشن یا حالتی که دلخواهتان است قرار دهید. 

  قابلیت شستشو بهمراه فایل صوتی خاصی که مانند یک Tape در آن جاسازی شده از دیگر ویژگیهای این عروسکها می باشد.

  ضمنا در داخل اندامهای “سینه و ران”، از سیلکون که قابلیت ارتجاعی دارد استفاده شده است. ضد رطوبت و ضربه هستند و برای ۳سال از طرف کمپانی ضمانت و گارانتی می شوند.

  در آخر، شاید بد نباشد این را هم بدانید که هر سه نوع این عروسکها، محبوبیت و طرفداران زیادی در سراسر دنیا و به ویژه “ژاپن و امریکا” دارند. 

   خصوصیات اصلی: 

  مخالفتی با استفاده از هیچکدوم از اعضاش نداره 

   او می تواند سر خود را در جهت دلخواه شما حرکت دهد. 

   شما میتوانید به شرح زیر کاملا اختصاصی به میل خود ،یک مدل انتخاب کنید:

  اندازه 

  قد

  رنگ پوست 

   شما بودید کدوم مدل رو انتخاب می کنید ؟

   مزایای متعدد ایشون :

  برقی نیست 

   با حرف زدن زیاد حوصله شما رو سر نمیبره 

  عمرا چاق نمیشه و نیازی به استفاده از رژیم های لاغری و لیپوساکشن نداره  

   عمرا آرایشگاه نمیره !

   به موسیقی سنتی و اپرا و سوپ علاقه نداره 

   مخالفتی با فوتبال دیدن شما نداره !!!

   نگرانی بابت دیدن ایشون در چت روم های اینترنتی نخواهید داشت

   اگر شما را با زن دیگری ببنه خفتتون نمیکنه !

   تحت هیچ شرایطی تحریم هم نمیشید !! 

   هیچوقت به خرید نخواهد رفت ! 

   عمرا اگه پیر بشه

   هیچوقت مادری نداره که بخواد با شما رفت و آمد کنه ! 

   عمرا دچار سردرد نمیشه 

  بنازم به این تکنولوژی

نیظر شما چیه؟

 

 

[ پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:موضوعات پراکنده, ] [ 10:53 ] [ نرگس محمدامینی ]

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 41
بازدید ماه : 309
بازدید کل : 43087
تعداد مطالب : 195
تعداد نظرات : 61
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->

<-PollName->

<-PollItems->


script href="http://pichak.net">ساخت كد آهنگ

ساخت كد موزیک آنلاین

« ارسال برای دوستان »
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by ParsTools